Sunday 6 May 2012

jog jog and jog


jom korang kita jog reramai weh


now is 5 pm and i still on my bed  -.-
buat beberapa ketika aku terlupa azam kali ni !
aku nak kurusss   -.-

aku rindu laa nak jog petang petang dengan member
aku sekarang adalah salah satu manusia yang petang petang atas katil
haihhhhhh
tak heran la kalau badan makin berlemak  -.-
korang tahu tak jog boleh memanjang usia kita ?  
kalau korang tahu,mesti petang petang takde lagi manusia atas katil

sempat lagi update blog padahal time time ni i supposely dekat padang
ini bukan sebab malas,
tapi sebab segan
kalau dulu dekat matrik nak jog senang je
jog dekat blok
tapi sekarang,
susah la since kne share padang

inilah kelemahan aku kalau nak jog
aku cukup rimas kalau tengah jog ada mata mata gatal memandang
kau tengok apa bro ?
tak pernah tengok perempuan jog ke ?

tapi itulah lumrah bagi perempuan kalau berjogging
kalau part phewitt phewitt tu dah biasa
alaaa..biasalah lelaki
mana ada yang tak gatal kan ?

tapi,sendiri kena faham lah istilah jogging tu
 kalau tak faham pergi google sekarang
zaman dah maju maaaa..
jangan pulak kau pergi berlari lari sampai semput
kalau jog,relax je..(jangan nak tunjuk tough sangat lah kalau yang laki tu
ni tak..bila jog tu,kalau boleh semua nak tunjuk hebat
haihhhhh..abis rosak konsep jogging disitu
ni la yang aku cakap tadi..bajet je  -.-










korang tahu tak banyak kelebihan kalau kita jogging sebenarnya (betul,tak tipoo)

  • Menguatkan jantung dengan melancarkan peredaran darah dan sistem pernafasan. 
  • Mempercepat sistem pencernaan dan membantu menyingkirkan masalah pencernaan.
  • Menghilangkan tekanan.
  • Mengarahkan kepada kehidupan yang aktif. 
  • Membantu membakar lemak dan mengatasi kegemukan.
  • Membantu memperbaiki selera makan.
  • Menguatkan otot kaki, paha dan punggung.
  • Membuat tidur lebih nyenyak (ini paling penting..x jog pun tidur nyenyak..haha).
  • Cara senaman paling murah (x caye sudah)  

No comments:

Post a Comment